Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

9. FENNTARTHATÓSÁG, KÖRNYEZETTUDATOSSÁG

2021-03-11
Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/iranyelvek_alapprogramok
  1. Fenntarthatóság, környezettudatosság

A mai társadalmi, gazdasági helyzetben kitüntetett szerepe van a természeti környezet megóvásának.

A kollégiumi diáknak meg kell tanulnia, hogy az erőforrásokat tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen, megújulási képességükre tekintettel használja.

Fel kell készíteni őket a környezettel kapcsolatos állampolgári kötelességek és jogok gyakorlására, a környezet védelmét elősegítő tevékenységekre, közös cselekvésekre.

Fejlesztési követelmények, 1-8. évfolyam

  • Váljon érzékennyé környezete állapota iránt és legyen képes a környezet sajátosságainak megismerésére.
  • Tekintse értéknek a természeti és az ember alkotta környezet esztétikumát, fenntartható, harmonikus működését és jöjjön létre benne késztetés környezete értékeinek megőrzésére.
  • Fejlődjenek ki benne a harmonikus környezet iránti igények, környezetkímélő életmódhoz szükséges szokások és legyen motivált a környezet védelmét célzó közös cselekvésre.

Fejlesztési követelmények, 9-14. évfolyam

  • Ismerje fel a mindennapi életben előforduló, a környezetet szennyező anyagokat, a környezetre káros tevékenységeket, és kerülje is el ezeket.
  • Legyen képes társaival együttműködésben tudatosan, a környezeti szempontokat is figyelembe véve alakítani a kollégium belső és külső környezetét.
  • Ne hagyja figyelmen kívül személyes élettereinek kialakításában a környezetbarát módokat. Részesítse előnyben a természetes, újrahasznosítható anyagokat.
  • Legyen felkészülve a környezettudatos döntések meghozatalára, melyekben hasznosítsa a különböző tantárgyakban tanultakat.
  • Legyen felkészülve arra, hogy érvelni tudjon a környezetvédő megoldások mellett.
  • Váljék erkölcsi alapelvévé a természet tisztelete, környezete megbecsülése.

Programterv

Évfolyam

1-8.

9.

10.

11.

12.

13–14.

Időkeret (óra)

2

2

2

2

2

2

Témák

Tartalmak, tevékenységek

-     a természet és az emberi környezet egymásra hatása

-     természeti erőforrásaink védelme

-     ipari termelés és a környezet védelme

-     ’gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan’

Ismertessük, és lehetőségeink szerint mutassuk be a környezetre káros anyagokat és tevékenységeket.

Mutassuk be (pl. természetfilm segítségével) az ember és természet egészséges együttélését.

A gyakorlatban szervezzünk természeti környezetet védő tevékenységeket, akciókat.

Mutassuk be az újrahasznosítható anyagok sokszínű felhasználhatóságát.

olaj leadás a benzionkúton

A tanulók adjanak számot az iskolában tanultak felhasználásával arról, hogy miként tudnának segíteni környezetük megóvásában.

Ismertessük a környezetkímélő életmód előnyeit úgy egyéni, mint a közösségre gyakorolt hatása alapján.

Hozzászólások (0)