Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

7. TESTI ÉS LELKI EGÉSZSÉGRE NEVELÉS

2021-03-11
Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/iranyelvek_alapprogramok
  1. Testi és lelki egészségre nevelés

Az egészséges életritmus és életvitel kialakítása, tudatosítása meghatározó jelentőségű a fiatalok számára.

A tanulók a kollégiumban olyan ismereteket, gyakorlati képességeket sajátíthatnak el, olyan szokásokat tanulhatnak meg, amelyek segítik őket testi és lelki egészségük megőrzésében, az egészségkárosító szokások kialakulásának megelőzésében.

A kollégium sportélete nagymértékben hozzájárulhat az egészséges életmód kialakításához és fejlesztéséhez.

Fejlesztési követelmények, 1-8. évfolyam

  • Legyen tisztában az egészségtudatos életmód jelentőségével.
  • Tudatosuljon és váljon napi gyakorlattá az egészséges életmód és a testmozgás.
  • Ismerje a különféle egészségkárosító szereket és a szenvedélybetegségeket.

Fejlesztési követelmények, 9-14. évfolyam

  • Legyen tisztában a helyes életritmus és életvitel személyiségre, testi fejlődésre kifejtett pozitív jelentőségével.
  • Ismerje fel az egészséget fenyegető tényezőket, a szenvedélybetegségeket, és ismerje ezek megelőzésének módjait.
  • Tudatosuljon és váljon napi gyakorlattá az egészséges életmód és a testmozgás, az egészségtudatos életmód.
  • Legyen tisztában az egészség, a sport és a lelki élet egymásra gyakorolt hatásával.

 

Programterv

Évfolyam

1-8.

9.

10.

11.

12.

13–14.

Időkeret (óra)

2

2

2

2

2

2

Témák

Tartalmak, tevékenységek

-     egészséges életmód és életvitel

-     a sport hatása a lelki egyensúly megteremtésében és megőrzésében

-     prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés

Ismertessük a rendszeres testmozgás és az egészségtudatosság kapcsolatát, az elhízás és a korszerű táplálkozás, egészséges életmód és életvitel összefüggéseit.

Ismertessük a káros szenvedélyeket, szokásokat, a teljesítménynövelő szerek használatának veszélyeit.

Mutassuk be és a gyakorlatban alkalmazzuk a rendszeres fizikai aktivitás és sport hatását a szervezetre.

Ismertessük az érzelem-, feszültségszabályozás és agresszió megelőzését a sport, a mozgással járó tevékenységek révén.

Diákköri tevékenységek révén a tanulók tapasztalják meg az egyéni felelősség és döntés jelentőségét az egészséges életvitel és a szabadidős tevékenységek megvalósításában.

  1. Felelősségvállalás másokért, önkéntesség
Hozzászólások (0)