Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

12. MÉDIATUDATOSSÁGRA NEVELÉS

2021-03-11
Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/iranyelvek_alapprogramok
  1. Médiatudatosságra nevelés

A társadalmi élet szinte minden mozzanatát áthatják a különféle médiumok.

A diákok kollégiumi nevelésének szempontjából tehát fontos, hogy értsék az új és hagyományos médiumok nyelvét, a társadalom és a média kölcsönös kapcsolatát.

A médiatudatosságra nevelés során a megfelelő értelmező, mérlegelő beállítódás kialakításának és fejlesztésének meghatározó jelentősége van valamennyi korosztály számára.

Fejlesztési követelmények, 1-8. évfolyam

  • Tudjon különbséget tenni a médiatartalmak között.
  • Ismerje a reklám szerepét, jelentőségét, előnyeit és veszélyeit.
  • Tanulja meg hatékony módon és megfelelő mértékben felhasználni a számítógép és egyéb online média nyújtotta lehetőségeket.

Fejlesztési követelmények, 9-14. évfolyam

  • Alakuljon ki a mérlegelő gondolkodás a médiatartalmak megválasztásához.
  • Képes legyen az online kommunikáció hatékony felhasználására.
  • Ismerje a reklám hatását a fogyasztásra.
  • Tanulja meg hatékony módon és megfelelő mértékben felhasználni a számítógép és egyéb online média nyújtotta lehetőségeket.
  • Ismerje meg a közösségi tartalmak etikus, jogszabályok szerinti használatának és felhasználásának szabályait.
  • Tudatosuljanak az adatbiztonsággal, jogtudatossággal, a függőséggel (internet, számítógépes játékok) és egyéb veszélyekkel és azok elkerülésével kapcsolatos ismeretek.

 

 

Programterv

Évfolyam

1-8.

9.

10.

11.

12.

13–14.

Időkeret (óra)

1

1

1

1

1

1

Témák

Tartalmak, tevékenységek

-     a média társadalmi szerepe

-     a reklám és a fogyasztás összefüggése

-     a médiatartalmak és a valóság összefüggése

-     az internet használatának szabályai, a helyes etikai magatartás és felelősség

-     a számítógép, az internetfüggőség veszélyei

Ismerkedés a hagyományos médiával a különféle folyóiratokon, kiadványokon keresztül.

Az elektronikus médiák (internetes ismeretterjesztő oldalak, e-book stb.) használatának gyakorlása.

Reklámok céljainak, hatásainak bemutatása különféle (pozitív és negatív) példákon keresztül.

Jogszabályok, etikai előírások ismertetése a hagyományos média és az internet használat esetében.

Gyakoroltassuk különféle ismeretek hozzájutásának módjait az internetes keresők segítségével.

Az adatbiztonság szabályainak, megteremtési lehetőségeinek ismertetése.

Az internet- és játékfüggőség kóros hatásainak bemutatása.

 

Hozzászólások (0)