Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

1. A TANULÁS TANÍTÁSA

2021-03-11
A kollégiumi nevelés feladata a tanulás tanítása témában. Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/iranyelvek_alapprogramok

1.1. A kollégiumi nevelés feladata tanulás tanítása témában

"A diákok egyéni fejlődésének elősegítése, a hátránnyal küzdők felzárkóztatása, a gyermekek tehetségének kibontakoztatása. Ennek érdekében a kollégium lehetőséget biztosít az ismeretszerzés, a megismerési és gondolkodási képességek fejlesztésére, valamint arra, hogy a tanulók megismerjék és elsajátítsák a helyes tanulási módszereket. Ezzel fejleszti a kreativitást, erősíti a tanulási motívumokat, az érdeklődés, a megismerés és a felfedezés vágyát.

A kollégium a foglalkozások és a tevékenységek során támogatást nyújt abban, hogy a tanulók eredményesen fejezzék be választott iskolájukat.

Nagy jelentősége van az egyénre szabott tanulási módszerek elsajátításának, ezzel segítve az iskolai órákra való felkészülést, a jó eredmények elérését, a hátránnyal küzdők felzárkóztatását, a gyermekek tehetségének kibontakoztatását.

A tanulás tanítása, az ismeretszerzést és hasznosítást elősegítő beállítódások kialakítása nagymértékben hatással lesz egész felnőtt életükre, és elősegíti helytállásukat a munka világában.

 

      Évfolyam

           1-8.

        9.

       10.

       11.

      12.

   13–14.

     Időkeret (óra)

              4

          3

       2

       2

        2

       1

Témák

Tartalmak, tevékenységek

-     különböző tanulási technikák és módszerek alkalmazása

-     a megszerzett és elsajátított ismeretek értelmezése, rendezése

-     a könyvtárhasználat rendje és módszerei

Ismertessük az általánosan elfogadott tanulási módszereket, különös tekintettel a közösségben történő tanulásra.

Ismertessük az alapvető tanulási stílusokat, azok sajátosságait, az egyes stílusoknak leginkább megfelelő, hatékony tanulási módokat.

Gyakoroltassuk az iskolai követelmények teljesítésére felkészítő tanulási technikákat.

A gyakorlatban sajátítsa el a tantárgyhoz kapcsolódó ismeretek, tartalmi elemek szabatos szóbeli és írásbeli megfogalmazását.

Elemezzék, értelmezzék, rendszerezzék a megszerzett ismereteket.

Könyvtárlátogatással segítsük elő, hogy megfelelő módon és hatékonyan tudja használni a könyvtár nyújtotta ismeretszerzési lehetőségeket.

Készítsük fel a diákokat a tudatos, tanulást segítő internethasználatra.

Kérjük számon a megszerzett ismereteket és vessük össze az alkalmazott tanulási technika kiválasztásával, megfelelőségével.

Fejlesztési követelmények, 1-8. évfolyam

  • Ismerje meg – és előbb pedagógus segítséggel, majd önállóan alkalmazza – a kollégiumi tanulás folyamatában használatos, az életkori sajátosságokhoz igazodó, egyénre, csoportra szabott, hatékony tanulási eljárásokat, módszereket.
  • Tudja szervezni idejét, tevékenységeit.
  • Alakuljon ki megfelelő szövegértő olvasás, sajátítsa el az iskolai követelmények teljesítésére felkészítő tanulási technikákat.
  • Legyen képes a tanultakról rövid tartalmi ismertetést készíteni, és erről szóban vagy írásban beszámolni.

Fejlesztési követelmények, 9-14. évfolyam

  • Sajátítsa el és legyen képes alkalmazni a hatékony tanulási technikákat.
  • A tanuló – pedagógus segítségével – legyen képes a számára legalkalmasabb módszereket kiválasztani.
  • Tudjon szelektálni a megszerzett ismeretek, információk között.
  • Alkalmazza a tanulást segítő hagyományos és modern eszközöket, használja a könyvtárat, és a feladatai megoldásához megfelelően tudja kiválasztani a szükséges
  • Legyen képes elemezni, értelmezni, rendszerezni a megszerzett ismereteket. "

Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/iranyelvek_alapprogramok

Hozzászólások (0)